God service forebygger tyveri

God Service forebygger butikktyveri

Med god service i butikken kan man selge mer, og det er også et virkemiddel for å redusere butikktyveri.

Bruk blikket naturlig og få øyekontakt med kundene når de kommer inn i butikken. Smil og si hei.

Ha hele tiden overblikk over salgslokalet og kundene.

Vær spesielt oppmerksom på kunder med åpne vesker, sekker og bager, og de med ekstra store jakker og poser.

Butikktyver ønsker ikke å bli avslørt og det kan synes på kroppsspråket. Det kan være at de beveger blikket unaturlig mye og at de følger mer med på ansatte og kunder enn på varene. De bryter ofte med den vanlige kundestrømmen.

En butikktyv som føler seg iakttatt vil gjerne forlate butikken med uforrettet sak.

En oppmerksom ansatt er tyvens verste fiende.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *