Klokkemesse i Oslo

Dagen etter at dette bladet går i trykken, går Oslo Watch Fair av stabelen.  Det er Urmaker Bjerke som inviterer og vi tror bransjefolk og det klokkeinteresserte publikum har noe å glede seg til.

(Fagbladet Gull&Ur nr. 7 2017, s. 25)

Stedet er museet Astrup Fearnley på Tjuvholmen og datoen 19.oktober. Urmaker Bjerke vil vise verdens mest eksklusive klokkemerker og stedet er ikke tilfeldig valgt: – Vi har forsøkt å sette sammen en opplevelse som skal være annerledes, med utgangspunkt i den spesielle arkitekturen, nærheten til fjorden og følelsen Tjuvholmen gir av både å være en del av norsk natur og en urban storby, sier markedssjef Lene Alfarrustad.

Klokkemerkene blir representert av fabrikkene som  viser blant annet årets og høstens nyheter, samt spesielle modeller som aldri tidligere har blitt vist i Norge. Et eget pop-up-verksted i anledning dagen vil vise dyktige urmakere i arbeid.

Gull & Ur kommer tilbake med reportasje om Oslo Watch Fair i neste nummer når den enestående begivenheten har funnet sted.