Norges Urmakerforbund lanserer: Norsk Klokkeregister

Tyveri av klokker er sammen med stadig bedre forfalskninger to av de største truslene mot klokkemarkedet i dag. Delvis på grunn av dette, og delvis fordi prosessen i seg selv ofte er komplisert, har det de siste årene også blitt vanskeligere å forsikre klokker.

Alt dette ønsker vi nå å sette en stopper for, og vi ønsker å gjøre det sammen med forhandlere og medlemmer av Norges Urmakerforbund. Derfor lanserer nå Norges Urmakerforbund sammen med Norsk Klokkeregister, det første komplette klokkeregisteret i Norge.

Norsk Klokkeregister er startet og drives av folk med bakgrunn fra Sykkelregisteret i Norge (tidligere Falck), og den kjente båtregisteraktøren Securmark. Basert på erfaringene fra disse registrene har vi nå laget et nytt register hvor kun autoriserte forhandlere kan registrere klokker i vårt system. Her blir det altså ingen mulighet for egenregistrering av klokker hjemmefra for privatpersoner. På denne måten sikrer vi oss at klokker som registreres faktisk er ekte og eksisterer, og vi sikrer at inntekter legges igjen hos forhandlere og medlemmer av Norges Urmakerforbund. I tillegg vil en klokke registrert i Norsk Klokkeregister være enklere å forsikre, da den garantert finnes og en autorisert forhandler har bekreftet at det ikke er en forfalskning. Med registeret i bunn har vi også muligheten til å komme med en egen forsikringsløsning sammen med registeret som snart vil lanseres.

Dette er altså det offisielle klokkeregisteret utviklet i samarbeid med Norges Urmakerforbund.

For å bli forhandler og få muligheten til å registrere dine klokker for dine kunder kreves det et medlemskap i Norges Urmakerforbund.

For ytterligere informasjon rundt medlemskap se www.urmakerforbundet.no/medlemsfordeler/ eller ta en telefon til forbundet på 22 17 18 50 eller mobil 92 40 79 16.

For ytterligere spørsmål kontakt Norsk klokkeregister på post@norskklokke.no

1 thoughts on “Norges Urmakerforbund lanserer: Norsk Klokkeregister

1. lars says:

Jeg kjøpte noen kontormøbler for en del år siden. Ved rengjøring fant jeg en Omega Constelation (muligens fra 50 tallet) mellom rygg og pute i den en stolen. Har prøvd å komme i kontakt med selger men uten hell. Klokken har ligget i en boks i flere år og da jeg nå kom over denne igjen vil jeg igjen prøve å gjøre et fremstøt for å finne riktig eier av denne. Har dere noen forslag på hva jeg kan gjøre?