SUKSESS SOM SMITTER

Journalistene strømmet til Grand Hotel på Protids pressevisning. Allerede dagen etter kunne publikum se siste nytt innen armbåndsur på flere tv-kanaler og lære om hvorfor klokker er en klok investering.

(Fagbladet Gull&Ur nr. 4 2017, s. 12)

TEKST: EVA ALNES HOLTE

FOTO: KJETIL HASSELGÅRD/EVA ALNES HOLTE

VEL BLÅST!  Finn Annmark, direktør i Protid.

Også uke- og dagspressen var til stede. Bred mediomtale har en positiv smitteeffekt på salget og Finn Annmark, direktør i Protid, var derfor strålende fornøyd med oppslutningen og garanterte at visningen de har kalt TID vil være et årlig arrangement i mai eller tidlig i juni. – Vi ønsker å videreføre rammen for arrangementet og holde det på Grand Hotel i Oslo. Vi vil tilstrebe å etterkomme eventuelle ønsker om endringer fra utstillere i evalueringen, sier han.

Utstillerne synes imidlertid å være svært tilfredse med opplegget: – Dette var fint gjennomført, sier salgs- og markedskoordinator Cristina Gjurød Braathen i Nortime. – Det er bra at bransjen sammen bidrar til at markedet blir mer oppmerksomme på ur. Nå gjenstår det jo fortsatt å se hvor gode resultater alle medieklippene gir, men uansett var dette et flott arrangement med gode besøkstall. Ingunn Rønningen Boge, markedssjef i Optura, er enig: – Vi er veldig fornøyde med Protids pressevisning, både når det gjelder antall journalister og hvilke ulike medier de dekker. Også fasilitetene og opplegget rundt var bra. Protid hadde også invitert private klokkeentusiaster som kom innom for å dele sine erfaringer og stille spørsmål – helt klart noe ekstra positivt ved årets arrangement! For oss er det ekstra gledelig å få mulighet til å vise og snakke om våre aller helligste nyheter til klokkesamlerne. Da blir det mer en samtale om en felles interesse enn nødvendigvis ren informasjonsoverføring til en journalist. Vi er helt klart med neste år! Bransjen har definitivt et behov for den type event på dette nivået. Vi er overbevist om at vi drar god nytte av å ha ekstra gode relasjoner til pressen, sier Ingunn Rønningen Boge. Også daglig leder Roar Evensen i Swatch Group Nordic sitter igjen med et godt inntrykk etter arrangementet. – Det virket som det var flere mennesker der enn tidligere og mange interesserte folk, både journalister og andre, sier han. – Armbåndsur som merkevare befester sin posisjon i trendbildet på linje med merkeklær og andre accessoirer. Dette er et bilde vi også ser ute i den store verden. Vi er kanskje litt etter i utviklingen. Det er viktig at forhandlerne også er seg selv og sin butikk bevisst i tiden fremover, både i eksponering av merkevaren og i salgsmetoder, sier Roar Evensen.

Alltid vennlige Annmark lot seg ikke stresse av all viraken, men svarte tålmodig på alle spørsmål fra tv-journalister og andre. Også Bryllupsmagasinet var til stede for å snakke om morgengaver. Nå er det nemlig slik at også bruden skal gi et varig minne til mannen dagen etter bryllupet – og da faller valget ofte på klokker.