Vår bransje har jule- drømmene for mange

Ur & Sånt følger med i adventstiden og har laget denne flotte pepperkakebordklokka.

(Fagbladet Gull&Ur nr. 8 2016, s. 18)

Så går det igjen mot julehøytid og gavene vi ønsker oss. Julegavene skal gjerne gi en god opplevelse, en god historie og den gode følelsen. Den gode opplevelsen skapes i god dialog mellom butikkselgeren og kunden. Vi er i pyntemodus og pakker gjerne inn gavene i silkepapir med rosetter, og lager ekstra fine krøller på båndet. Omtrent slik kan vi oppsummere den siste måneden i året. Vi skrur opp sjarmen og tar fram salgsviljen – vi vil jo alle selge mest mulig.

Tilhører du et senter, en kjede, den lille butikken på gateplan, et verksted, en gruppering i bransjen ; vi skaper vekst og vi er alle et godt bidrag til det samfunnet vi lever i.

Vi tror på positiv framsnakking og det å slippe til den nye generasjonen som gir positive ringvirkninger. Vi tror også at det å være rause med hverandre, både i butikken, på verkstedet og i bransjen generelt er viktig. I Norges Urmakerforbund ønsker vi mer samarbeid på alle plan i bransjen. Det må tåles større takhøyde, ja kanskje heftige diskusjoner, men når vi lander igjen og har kommet til enighet, ja da vokser vi alle sammen på det.

Nå er butikkene fylt opp med varer som skal selges og vi vet at dagene fram til jul blir travle, da er det viktig å ta med seg den gode opplevelsen, historien og godfølelsen.

På vegne av et godt og samkjørt arbeidende styre og sekretariat i NUF ønsker jeg dere en god jul og en flott julehandel.

Vi ønsker for oss alle en feiring med ro i tankene og fred i sinnet; – det tror vi på i år også.

Vi har gjort så godt vi har kunnet i et helt år, så julenissen må bare komme til oss igjen…

Heidi
Styreleder i Norges Urmakerforbund