HERRENES AFTEN I ARENDAL

Lars Marcussen er her flankert av sønnene Morten Marcussen som jobber i butikken (til venstre) og Magnus Marcussen som til høsten begynner på det siste året på IHU Urmakarskolen.

Marcussen Ur & Smykker inviterte til klokkevisning i sommer – bare for herrer. Men de fikk solgt noe til damene også.

(Fagbladet Gull&Ur nr. 5 2017, s. 12)

Lars Marcussen forteller at de har gjort dette noen år nå. – Vi arrangerer Herrenes
Aften for å vise frem de forskjellige klokkemerkene våre og selvfølgelig også de siste
nyhetene, sier han.

I år hadde de salgsrepresentanter fra Omega, CertinaOptura, Product Line, Scandinavian Time og Bruvik til stede. Lars selv representerte Tag Heuer og yngstesønnen Morten Breitling
Mange lot seg friste av mulighetene til å se på fine klokker, 104 menn kom til butikken, flere av dem allerede en time før det startet på kvelden. – De fleste gikk kl halv tolv, men vi måtte faktisk kaste ut noen halv ett, ler Lars Marcussen. Han forteller at de får svært positive tilbakemeldinger på slike kundekvelder. – Slike eventer skaper gode kundeforhold. Vi har kunder som kommer fra Oslo i nord og Mandal i sør bare for å delta.

Lars Marcussen har merket seg at interessen for mekaniske ur er stigende, gjerne de litt dyrere som Omega og Breitling. – I år fikk Bruviks nyeste modell stor oppmerksomhet og vi fikk inn flere bestillinger på den i løpet av kvelden. Ellers var mange interessert i smartklokkene fra Kronaby og vi fikk også noen bestillinger på Eterna, selv om vi ikke har laget noen avtaler om å ha dette merket i butikken vår. Vi fikk også levert samme dag 40 herrearmbånd fra Gulldia, disse ble solgt nesten med en gang. Kundene var veldig opptatt av at armbåndene skulle passe til de nye klokkene.

Mange av herrene som var innom tittet litt på smykker også, særlig de som kjøpte klokke til seg selv. – Da vil de også gi noe fint til kona, smiler Marcussen.

Utover kvelden var det loddtrekning med «giveaways» fra de ulike importørene. I år loddet vi også ut en klokke fra Tag Heuer og ett Quattrokurs på Gol-fjellet som ble sponset av Gromstad Auto.

Marcussen Ur & Smykker brukte cirka 30 000 kroner på Herrenes Aften i tillegg til stor egeninnsats. – Dette er vel anvendte penger, sier han fornøyd.