PÅ FACE MED KUNDENE

Henriette Svendsen, Digitale Hoder. 

Facebook er en billig og utmerket markedsføringskanal hvor du bokstavelig talt treffer kundene hjemme eller på jobben, sa fagekspert Henriette Svendsen i Digitale Hoder.  

(Fagbladet Gull&Ur nr. 4 2018, s. 19)

Hun viste hvordan kanalen har lagt forholdene til rette for markedsføring og annonsering. Har du betalt for en annonse, kan du gå videre med å snirkle inn ønsket målgruppe. Du blir guidet trinn for trinn. – Du kan få innsikt i hvor mange som er interessert i smykker, hvilken sivilstatus de har og hva annet de interesserer seg for, sa fageksperten.  

HOTTE TIPS FRA HENRIETTE:  

Lag en innholdplan 

Analyser målgruppen – bruk tid 

Test ulike innleggstyper, prioriter video (gir opptil 40 prosent oppmerksomhet 

Korte tekster 

Bruk store, flotte bilder 

Legg til en handlingsoppfordring, hva skal kundene gjøre? 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.