Henriette Svendsen, Digitale Hoder.
Facebook er en billig og utmerket markedsføringskanal hvor du bokstavelig talt treffer kundene hjemme eller på jobben, sa fagekspert Henriette Svendsen i Digitale Hoder.
(Fagbladet Gull&Ur nr. 4 2018, s. 19)
Hun viste hvordan kanalen har lagt forholdene til rette for markedsføring og annonsering. Har du betalt for en annonse, kan du gå videre med å snirkle inn ønsket målgruppe. Du blir guidet trinn for trinn. – Du kan få innsikt i hvor mange som er interessert i smykker, hvilken sivilstatus de har og hva annet de interesserer seg for, sa fageksperten.
6 HOTTE TIPS FRA HENRIETTE:
Lag en innholdplan
Analyser målgruppen – bruk tid
Test ulike innleggstyper, prioriter video (gir opptil 40 prosent oppmerksomhet
Korte tekster
Bruk store, flotte bilder
Legg til en handlingsoppfordring, hva skal kundene gjøre?